Groep 4B

LeerkrachtStefan Zandbergen (ma,wo,do,vrij) en Cynthia Boek (di)

Gym: dinsdag en donderdag

Muziek: Maandag

Wetenschap en Techniek: vrijdag

Klassenouders: Malou (moeder Isabella)
Luizenpluizers:  Marjanka (Yannick) en Iara (Oliver)

01 mei 2024 - mei 2024
Beste ouders,

April was een fijne maand vol mooie hoogtepunten!  Zo hadden we op een woensdag de ‘Grote Rekendag’ waarop de hele morgen op speelse wijze is geoefend met rekenproblemen.  Op een andere woensdag was het volle bak in de klas met alle ouders die kwamen kijken bij kunstproject presentatie. Wat waren de kinderen trots op alles wat ze gemaakt hadden! We hebben juffen- en meesterdag gevierd. En tenslotte hebben ook nog het Paasfeest samen gevierd. We hebben genoten van een heerlijk paasontbijtje, we hebben geluisterd naar het Paasverhaal,  geknutseld en eitjes versierd.

Na de meivakantie beginnen we met rekenen aan blok 9. Het doel is dat de kinderen aan het eind van dit blok naast de tafels van 2, 5 en 10 ook de tafel van 4 beheersen. Daarnaast gaan we verder met digitaal klokkijken en rekenen met geld.

Voor taal starten we half mei met het thema ‘Kleding’ en leren we onder andere hoe je opsommingen op alfabetische volgorde zet en een goede reclameleus schrijft. Voor spelling gaan we verder met blok 8 waar de focus ligt op het schrijven van woorden met drie spellingscategorieën. Daarnaast oefenen we verder met het benoemen van zelfstandige naamwoorden, lidwoorden, werkwoorden, meervoud en enkelvoud.

Maar nu eerst genieten van een welverdiende vakantie! Wij zien elkaar weer op maandag 13 mei.

Vriendelijke groeten,

Cynthia Boek

Stefan Zandbergen

01 apr 2024 - April 2024
Beste ouders,

We kijken terug op een gezellige Paasochtend in de klas.

Vanzelfsprekend hebben wij naar het Paasverhaal geluisterd en hebben wij met z'n allen ontbeten in de klas.

Na het eten hebben wij paaseieren geverd en stond de knutselochtend op het programma.

We hebben klasdoorbrekend gewerkt samen met de groepen 3 en 4.

Momenteel staan de Paasdagen voor de deur en hebben wij een paar dagen vrij.

Voor de doelen van rekenen en spelling verwijs ik u naar de pagina op deze website.

Op woensdag na de 3 april bezoeken wij Het Museon en volgen wij een les over he gebit (van mens en dier).

Met vriendelijke groet,

Stefan Zandbergen