Groep 4B

LeerkrachtStefan Zandbergen (ma,wo,do,vrij) en Cynthia Boek (di)

Gym: dinsdag en donderdag

Muziek: Maandag

Wetenschap en Techniek: vrijdag

Klassenouders: Malou (moeder Isabella)
Luizenpluizers:  Marjanka (Yannick) en Iara (Oliver)

BERICHTEN

02 jul 2024 - juli
Beste ouders van 4B,

De laatste website up-date die u van ons ontvangt!

Afgelopen maand is er ontzettend hard gewerkt door de kinderen. Het schoolreisje kwam als geroepen. Met de hele klas naar Drievliet. Even geen rekenen, taal en spelling maar vooral heel veel plezier maken met vriendjes en vriendinnetjes. Alle kids hebben enorm genoten.

De rapporten zijn vorige week uitgedeeld. Wij zijn dan ook trots op alle toppers van groep 4b.

Volgend schooljaar wacht wederom een te gek schooljaar samen met juf Naomi van groep 5b.

Vrijdag as staat het jaarlijkse Zomerfeest op het programma. Een programma vol feest, spel en plezier. Het thema dit jaar is Barbie en Ken. Vrijdag gaat de school uit om 12.00 uur.

Wij hopen u dan nog even te zien en te spreken.

Wij kijken terug op een fijn schooljaar. We gaan deze klas missen. Meeste Stefan zal de kids ook volgend schooljaar nog dagelijks zien en spreken. We gaan immers met z'n allen naar groep 5.

Dank voor het vertouwen!

Vriendelijke groet,

01 jun 2024 - juni 2024
Beste ouders,

De maand mei is door de vele vrije dagen voorbij gevlogen. Er wachten ons nog 7 pittige weken.

De maand juni is de maand van de CITO's (zie schoolagenda), gaan we op schoolreis en staat er ook nog een Zomerfeest in de agenda.

Rekenen

Wij richten ons momenteel op de laatste tafels van het schooljaar. Daarbij maken we gebruik van de 'omkeertechniek' (8x3 kan ook 3x8 zijn)

Sommen als 35+29 leren wij alsvolgt: we maken van getal 29 getal 30 en van het antwoord halen we er dan 1 af. We oefenen we dit op de getallenlijn.

Ook staat 'meten'op de agenda, zijn wij met de lineaal van alles aan het meten. Ook wordt er van de leerlingen verwacht dat ze 'schattend' aan het meten zijn. Is de bank op het plaatje 2, 5 of 10 meter?

Taal

Wij bevinden ons in het laatste blok met als thema Kleding. We oefenen met woordjes als: elegant, kostuum, uniform.

Spelling

In deze fase van groep 4 kennen wij de 12 spellingregels. Wij oefenen waar nodig met enkele uitzonderingen op regels bijvoorbeeld: het aa-rijtje van het klangroepenwoord. Denk bijvoorbeeld aan een woord als /kanaal/.

Soms spreekt iemand de de eerste /a/ uit als een /a/ i.p.v. van een /aa/. Dit kan voor verwarring zorgen bij het toepassen van de juiste regel.

Digitale Geletterdheid

Leerlingen werken met juf Jasmijn aan een digitaal boek. De leerling kiest zelf een onderwerp en zoekt naar plaatjes en informatie en kopieert en plakt dit in een digitaal boek. Gaaf om te zien hoe behendig men is met een I-Pad.

Voor alle doelen verwijs ik u naar de doelenpagina.

01 mei 2024 - mei 2024
Beste ouders,

April was een fijne maand vol mooie hoogtepunten!  Zo hadden we op een woensdag de ‘Grote Rekendag’ waarop de hele morgen op speelse wijze is geoefend met rekenproblemen.  Op een andere woensdag was het volle bak in de klas met alle ouders die kwamen kijken bij kunstproject presentatie. Wat waren de kinderen trots op alles wat ze gemaakt hadden! We hebben juffen- en meesterdag gevierd. En tenslotte hebben ook nog het Paasfeest samen gevierd. We hebben genoten van een heerlijk paasontbijtje, we hebben geluisterd naar het Paasverhaal,  geknutseld en eitjes versierd.

Na de meivakantie beginnen we met rekenen aan blok 9. Het doel is dat de kinderen aan het eind van dit blok naast de tafels van 2, 5 en 10 ook de tafel van 4 beheersen. Daarnaast gaan we verder met digitaal klokkijken en rekenen met geld.

Voor taal starten we half mei met het thema ‘Kleding’ en leren we onder andere hoe je opsommingen op alfabetische volgorde zet en een goede reclameleus schrijft. Voor spelling gaan we verder met blok 8 waar de focus ligt op het schrijven van woorden met drie spellingscategorieën. Daarnaast oefenen we verder met het benoemen van zelfstandige naamwoorden, lidwoorden, werkwoorden, meervoud en enkelvoud.

Maar nu eerst genieten van een welverdiende vakantie! Wij zien elkaar weer op maandag 13 mei.

Vriendelijke groeten,

01 apr 2024 - April 2024
Beste ouders,

We kijken terug op een gezellige Paasochtend in de klas.

Vanzelfsprekend hebben wij naar het Paasverhaal geluisterd en hebben wij met z'n allen ontbeten in de klas.

Na het eten hebben wij paaseieren geverd en stond de knutselochtend op het programma.

We hebben klasdoorbrekend gewerkt samen met de groepen 3 en 4.

Momenteel staan de Paasdagen voor de deur en hebben wij een paar dagen vrij.

Voor de doelen van rekenen en spelling verwijs ik u naar de pagina op deze website.

Op woensdag na de 3 april bezoeken wij Het Museon en volgen wij een les over he gebit (van mens en dier).

Met vriendelijke groet,