Groep 2A

Leerkracht: Ramona du Chatinier (ma) en Melanie de Regt (di t/m vr)

Gym: Woensdag en vrijdag

Muziek: Dinsdag

Klassenouders: Karlijn Rakels (moeder Evi), Barbara Evers (moeder Elise), Maake Neeft (moeder Stella) en Annebeth Wijtenburg (moeder Julia)

AC-ouders: Linda Santocono (moeder Matteo S.), Anthony Renaud (vader Jules) en Barby Nino (moeder Lucas)
Luizenpluizers:  Jamie Lokollo (moeder Cerezo), Julie Petrina (moeder Matteo P.) en Oscar Nino (vader Lucas)

01 jul 2024 - Juli
Beste ouders,

De laatste schoolweken zijn alweer aangebroken en we hebben nog een aantal leuke dingen op de planning staan, zoals: het zomerfeest, een hoop verjaardagen, de hindernisbaan van groep 2 naar 3, de schoonmaakochtend en wennen in de nieuwe groepen. Deze laatste periode werken we in de groep met het anker Avontuur van Schatkist.

Wat doen we nog meer in de groep?

• We praten over avonturen van de kinderen. En welke spullen je nodig hebt om op avontuur te gaan. Wat neem je dan mee en waar gaat de reis naartoe?
  • Tim heeft een zware rugzak waarin spullen zitten die je onderweg nodig hebt, zoals een kompas, een kaart, een navigatiesysteem enzovoort. We praten met de kinderen over de weg vinden en wat je daarvoor nodig hebt.
  • We kijken naar de wereldbol en google maps naar verschillende landen en hebben het ook over verschillende afstanden op de kaart/ wereldbol en in het echt.

Wat beleven we met Zoem?

Zoem heeft gras geplukt uit oma’s tuin voor An. An is een koe, en dus houdt ze erg van gras.

Samen ontdekken we de klank /a/. Wat klinkt /a/ grappig! We oefenen het met zijn allen. Als de kinderen /a/ horen, wijzen ze met de vinger alsof ze iets gevonden hebben. Als het een andere klank is, doen ze niets. Zo oefenen we wanneer we de klank /a/ horen. We kijken ook in de spiegel en zien dat onze mond openstaat als we /a/ zeggen. Let op, want het duurt maar heel kort!

Hoe kunt u aansluiten bij het anker?

Nadat het anker een week is opgestart, kunt u met uw kind het volgende doen:

Samen praten

Praat met uw kind over reizen en avonturen. Welke reizen en avonturen hebben jullie samen al meegemaakt? Wat vond uw kind het leukst? Fantaseer met uw kind over een avontuur dat jullie samen kunnen beleven. Waar zou uw kind naartoe willen gaan? Hoe kunnen jullie daar komen en wat zal er gaan gebeuren? Laat de fantasie van uw kind en uzelf de vrije loop!

Vriendelijke groeten,

Melanie en Ramona